xde ape pon laa

ehem.. dah lame x menulis di blog ku ni...
harini x tahu smagat ape yg dtg, aku terpanggil untuk mencurahkan rasa yg ada di hati dan fikiran yg terbit diminda ni..

seawal 8 pagi wktu malaysia (mestila m'sia, warganegara kowt =) hehe) aku dah online, tgah syok2 browse facebook bace status kengkawan, tetibe ternmpak plak pic seseorang yg pernah menjadi pooojaaan hatiiku suatu ketika dulu, Terkejut+Takpercaya+Sedih+Menyampah pon adaa.. nk tahu pic ape? Pic die bergambar dgn seseorang.. wow, seksi.. intim... tp cepat-cepat hati aku tersenyum, well athirah, He proved that he didn't DESERVE you!! what a life he have. Pada ketika ini la, lagu Maher Zain berkumandang di telinga aku, yelaa sbb aku slalu surf internet, headphone mmg sumbat telinga punye! Subhanallah, aku kuat! tak macam dulu...alhamdulillah..

insyaAllah..
Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side..
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray

Lirik lagu ni sgt menenangkan.. Thank you!
hmmmm... kesian kesian,

kesian dekat mak ayah dia, aku kenal kluarga dia.. jemaah surau! baek orangnye~
Smoga dia akan sedar dan dan.. argh entah laa.. dia kan dah besar, dia tau la ape yg dia buat.

hmm.. smLam sedang org laen rancang tgok "mlm citrawarna, dramaTV3,konsert AF" aku ley plak terleka tgok drama kt astro Oasis "mencari Nur Khadijah"...
spiritual drama sLot, well, i'm attached to this kind of drama. yes i prefer!!
kalau ada sesape yg pernah tgok, mgkin penerimaan dan pemahaman masing2 berbeza, so do i..

ok, ape yg ak faham, critanye berkenaan bgaimana mulanye seorang lelaki berkawan dgn seorang wanita, dan dugaan dtg, dia terpksa korbankan sgaLa rasa dan kemahuannya krana dugaan tu. Dia rase dia tak layak untuk wanita itu slepas ape yg dia lalui.
Dia membawa diri ke Mekah untuk mendapat ketenangan, disitu dia tak sedar yg dia kerap berseLisih dgn seseorang.
Skembalinya dia dimalaysia, dia mendapat tawaran bekerja (org teraniaya slalu dilindungi Allah) owner syarikat tu nk jdohkan anaknye dgn mamat ni..aYah dia yg buat smua kerja merisik dan meminang, mcm kisah rasullullah dan siti khadijah. Scara kbetulan dan ketentuan, bekas kekasih lelaki ni adik kpada isteri dia. Dugaan lg tuu... boley bayangkan camana nk hidup sbagi kluaga dgn bekas kekasih yg hilang tak de berita sbgai abang ipar? susahkan.. put yourself in her situation, she almost nk larikan dri , dan bila semua dah buat pengakuan , keadaan menjdi aman.

This girl yg berkorban demi kakak tersayang. sgt kuat dan sweet.
nak meleleh gak la air mata tgok.

dah lame aku pasang niat nk gi Umrah, tapi slain masalah budget, dgn siapa aku nk pergi? smam ak dah ajak my sister. kiteorng plan nk gi tahun depan, Insyallah..

Susah nk describe rase dan ape yg aku fikirkan ..kerana, Life is ongoing process, kita sentiasa berhadapan dgn cabaran dlm mencari kebaikan, walau sekuatmana pon semangat kita nk jadi baek, betul betul baek ada je here and there siLap. yaAllah,.. how?
I'm talking abaout how to change myseLf to be a better person, istiqamah dlm kebaikan.. terkadang, aku sbgai hamba terlupa dan lalai.. kerdilnya diri , layak ke nk ke " jannahNya"
hmmm

No comments: