Tragedi berdarah

Tragedi BerDarah
 
Bila cakap tentang darah..
 
Darah ni yang saya tahu warna merah.
 
Tapi kalau nak tanya pekat atau cair tu diluar pengetahuan saya.Walaupun saya merupakan bekas student aliran sains, saya tak minat biologi. Hehe sorry to say.
 
Pagi tadi, sedang duduk di KLSENTRAL kak Shuhana duduk disebelah dan bercerita.
 
Dia cantik, Lembut.. Sangat menjadi inspirasi ..Dia manusia Biasa.
Sekarang dia mengandungkan anak pertama. Our conversation this morning really like Doctor & Patient.
 
Kak Shu : Athirah, tadi kan.. kak shu hampir pitam dalam KTM.. besi yang kak Shu pegang tu macam dah tak rasa..
Ath : Kak Shu berdiri??? Koc Wanita?
Kak Shu : A’ah,
Ath : Laa, tak prihatin nya warga Malaysia ni. Tapi tak semua kn.
Kak Shu : Tu laa, sampai Kak shu minta tempat duduk kat one of the girl.. Kak Shu dah tak sedar siapa yang pegang kak Shu letak kat tempat duduk tu..
Ath : Bahaya tu..Diorang Tak nampak ke kak shu ni mengandung? Hmm Punye comel camni pun diorang x perasan? Hehe
Kak Shu : hehe awak ni, darah kak shu cair..Haritu masa tengah beli barang hantaran adik kak Shu pun hampir pitam jugak..
Ath : oUh, laa nape kak shu yang pergi..
Kak Shu : Excited la, sebab adik lelaki akak yang nk kawin, dulu masa akak tak sempat nk rasa camni..
Ath : Hmm akak makan la kerang ke..sayur..
Kak Shu : Ya Allah, dah tak lalu rasanya..boleh katakan setiap hari, makan tapi dekat Café tu la.. Hati ayam, ikan sume kak shu makan.
Ath : Eh, tak elok kan .Banyak toksik organ dalaman tu.
Kak Shu : tu la nak buat camne..
Ath : kak shu try mkn bayam. Saya kurang info la pasal darah ni J
Kak Shu : tu laa..Tak tahu nak buat apa lagi.. selalu kak shu naik LRT, tp harini tergerak nak naik KTM koc Wanita
Ath : Nasib baik, klu LRT tu bnyak Bangla Himpit2 kn
 
Saya pelawa dia roti yang saya baru nk makan..
Kak Shu : Kak Shu dah mkn roti jugak masa rehat dekat Bawah tadi...Athirah duduk mana ye..lupa la
Ath : Smpau hati lupa hehe saya duduk selayang naik KTM Dari Taman Wahyu or Batu Caves.Kak Su sungai Long kan..
Kak Shu : A’ah,
Ath :see saya ingat tau..tapi saya tak tau lokasi tempat tu.. haha
Kak Shu : Camane surau semalam ?
Ath : Ohh kak shu tak pegi ea?
Kak Shu : Tak sebab tak ada orang nak jaga tempat.. So ape cerita?
Ath : Ustz iSmail kamus bagi ceramah pasal Hijrah & Dato’ Zukri bagi nama kat surau kita tu..
 
Lepas cerita rough part kandungan Ceramah, Bus datang. Dan kami bergerak ke Bus.
 
Nampak Kak Shima.. (",) she’s reading VERSUS. And dah Khatam pun.
 
Ingat nak bagi kak Shima duduk sekali dengan Kak Shu.. sebab saya tahu, kak shima mesti suka punya dapat duduk dengan Kak Shu.
Tapi Kak Shu duduk dengan orang lain.
 
Boleh saya duduk ?” Tanya saya kat Kak Shima Lepas dah duduk pun sebelah beliau haha
 
Well, our conversation as usual .. menarik
Dapat Apple lagi ^_^
 
Sampai je Ofis, sibuk tanya Kak Mimah, Kak Wati pasal Darah.. Camane ea nak pekatkan darah.. Kat Toilet pun tanya gak akak kat Finance tu,.. tapi dia kate makan ubat yang Doc bagi la.. selamat.
 
Tapi pada saya, kalau natural way lagi ok kut kan..?!
 
Darah Sendiri
 
Hajat hati dengan riang gembira nye nak buat air Milo pagi Jumaat Yang Mulia ni
 
Alamak, susu dah habis.. kena bukak tin susu sendiri ke? Alaaa..ni yang leceh ni
 
Sepanjang ada kat Wisma BIMB ni, tak pernah lagi bukak Tin Susu sendiri. Memang Tak pandai!!  
Dissapointed to be Honest haha
 
Manja? Tak la.. kalau kak Rumah Ibu akan Buka & Fill in dalam Satu bekas lain.. so kami hanya tinggal ambil je la kan..  sayang ibuku
 
Tengok kiri Kanan, tak ada orang nak mintak tolong.. so bukak la sendiri.. tengok orang tarik macam senang je..
 
Dengan Konfiden nyee.. Tarik penutup Tin tu,
 
Berjaya dan Auwwwch, Darah menitik . Nampak Darah . ,,Merah. Ye betul. Merah Pekat.
Terus pegi kat sinki basuh,
 
Then, terasa panasss dekat kepala, pandangan gelap..
 
Penyelamat
Nasib baik Mujib datang.
 
Mujib : Eh kenapa ni? Dia ambil kapas..& bawak saya ke work place..
 
Kalau ikut kan rasa, memang nk baring je.. Pening+ Nak Muntah.
 
Malu nak cerita kat Orang, sebab Tangan Luka kena tin susu.. TIN SUSU Je pownn.
 
Gamat
Hajat nak tanya Minyak Gamat je melalui Emel..kat sahabat Terchinta.. tapi rasa nak ngada-ngada pulak.. hehe manja skit ngn diorang haha
 
Farah & the geng dari Ting9 sampai nak naik atas bagi bantuan..
 
Cepat-cepat cakap tak payah.. bukan perlu CPR pown hahaha
 
Terharunya, Officemate satu department pun tak concern macam ni..
I’ve been tauched
 
Huhu
Lepas Lunch, dah ok but then terasa Loya teramat sangat.
 
Duduk diam je…diam ke????? hehe
Thanks Farah for the Plaster. "manjanya saya ni "...haha..
Thanks Kak Shima, Letakkan Plaster di jari saya tadi.. saya rasa disayangi.
 
 
Seharian, Hanya nampak Darah je. Cerita pun pasal Darah.
 
Pesanan untuk diri : Athirah, sakit sikit je tu.. Bertahan.!!
 
Fakta: Darah merah!!

No comments: