Sisa-sisa masa yang tidak akan disia-siakan

Kekerapan ayat , berulang-ulang di sebut.. "ketiadaan masa untuk update blog sejak kebelakangan ni" semakin menjadi-jadi.
Tugasan yang semakin menggunung, penat dengan kerja seharian, perjalanan dalam bus yang ,...hmm malas nak sebut plus KTM yang memberi perkhidmatan "terbaik".. semua tu mempengaruhi jadual saya.

Nak set time dengan TV, Bersama famili pun curi2 masa. Tambah lagi nak berdua-duaan dengan Pencipta pun masa perlu dibahagikan.



Semalam Jumaat, seperti biasa ada Kuliah Muslimat di Office, Speaker yang best diemput. Untuk membicarakan tajuk , Wanita & kesihatan. Sayaa tak pasti nama beliau. tapi beliau sering muncul di TV.
Sangat sempoi, menggunakan bahasa yang mudah difahami dan ceria. Tak berhenti saya senyum ..

Banyak Tips yang saya hanya catatkan beberapa je di Telefon pintar Apple saya.

5 capacity of Family
-Physical
-Economical
-Emotional-Psychological readiness
-Time availability-Companionship with quality time
-Community Support

10 Cardinal right of Children in Islam
-Right to genetic purity
-Right to life
-Right to legitimacy & good name
-Right to breastfeeding,Shelter& maintenance
-Right to seperate sleeping arrangement for boys and girl
-Right to religious upbringing
-Right to education & life skills
-Right to future security
-Right to equitable treatment regardless of gender
-Right to obtain financial support from legitimate resources

Seronok benar dengar celoteh beliau, Soraya , farah, nazira , kak shima & Fadhila pun senyum2 kambing.. 
Yang si Linda dan Eida, cover2 nak gelak. konon serius. Hehe.
Soraya kata pada saya didalam lift, "saya nampak awak suka sangat tadi.."

Waktu2 senggang diisi dengan perkara berfaedah sebegitu terasa kejap benar. Waktu yang bakal dirindui bersama teman.

Dua-tiga hari lepas juga, dengar cerita, Sebahagian Unit & Department akan berpindah untuk first batch. Dan antaranya ialah department Sahabat Ukhuwah saya.
Saya yang mendengar ni , antara ingin percaya atau tidak kata-kata tu.
Bila ada masa fikiran saya melayang, mulala imaginasi detik-detik ketiadaan mereka saya nampak.
Tiada lagi panggilan telefon, ajak saya Turun Lunch. atau bertanya itu dan ini.
semua tu menyedihkan saya.
sumpah.


Tiada lagi ketawa dimeja makan seperti biasa. Tiada lagi usik-usik ,
Air jernih mengenangi kelopak mata

Ya Allah...

Nota Kaki
1) Doakan kselamatan umat islam & sejagat di Jepun.
2) Akan menghadiri majlis perkahwinan rakan PLKN di Selayang jap lagi. 

Fakta : Mereka adalah ex-PLKN klcc 2006

Hati dan perkataan sangatlah perlu dijaga dengan berhati-hati disebabkan apabila kata-kata tersilap dan hati terluka - itu adalah perkara paling payah untuk diperbaiki
manusia yang meninggalkan atau ditinggalkan adalah manusia yang mencari bahagia dan insyaAllah dengan izin Allah, akan menemuinya

just wonder HOW???? :(

No comments: