Kebiasaan itu tabiat.

Tidak mudah.
Kadangkala manusia perlu belajar untuk melupakan sesuatu perkara yang sudah menjadi kebiasaan apabila tiba saat dan ketika kita memerlukan untuk berbuat demikian. Anehnya ia bukanlah mudah, tetapi kebiasaan itu boleh dibuang dan dilupakan.

Kebiasaan itu tabiat.
Tabiat boleh dibuang, tetapi ia bukanlah bermaksud buang tabiat yang dicurigai oleh orang. Kalau kehadiran dia sentiasa kau rasa dalam setiap pergerakan, jadikan ia sebagai satu semangat untuk kau terus hidup. 
 
Kalaulah selama bersama dia, kau adalah manusia yang positif, maka, walaupun dia tiada, jadikan bayangannya sebagai salah satu pencetus semangat untuk kau jadi lebih baik daripada keadaan dia ada di sisi.
Boleh?

Bukan Senang.
Aku bukan lah Insan "seseorang" seperti ramai diantara kita mahukan.
Tapi ia nya didalam, yang orang tidak boleh lihat "Semangat, Kesungguhan untuk kearah Yang Baik".

Luaran : Keyakinan yang perlu ditagih.. Di raih.. 
Penat Penat.


Ath : Kadangkala ada yang bertanya, bagaimana manusia boleh menerima semua perkara dengan mudah dan menanganinya. Jawapannya, sebenarnya tidak. Mereka punya topeng yang cukup utuh untuk menyembunyikannya. Apakah kalian dan aku salah seorang daripada manusia tersebut?

Nota Kaki
1) agak Terabai Blog ni sejak kehadiran Iman
2) Penat jugak memandu ni. Boleh stress..
3) Nak tulis pasal riadah @ Cherakah pun berkira-kira sebab tengah buat Video Muvee Maker gne gambar yang disnap aritu, susah nye.
4) Exam dah Dekat. Takut
5) Cuti harini, sempat mandikan Iman. BerkiLat

No comments: