Life is like Novel.. we write everyday

Memandangkan kita yang lebih kenal dengan situasi yang berlaku dalam hidup sendiri maka kita yang faham ia.

jadi De'minda lebih kepada penceritaan gaya Ath Personally..

  • Melihat
  • Memandang
  • Memahami
  • Mendengar
  • mentafsir/ cerna / hadam... ikut kefahaman Ath. Guided by So little knowledge .

jadi Blog yang serba Tiada ni lebih kepada Personal. Jika ada sebarang perkongsian, itu Hadiah.. jika terlebih cerita tentang diri, harap tak kisah.


Suka cerita tentang Semua.
Terutama Manusia, yelah nak cerita tentang Kucing, Fobia.
I am not a pet Lover. Geli .


Hubungan istimewa.
Tidak kira ia cinta ataupun sekadar sebuah persahabatan, ia sesuatu yang mustahil akan terjadi begitu sahaja. Ia bahkan mengambil masa, kesabaran, ruang dan manusia yang betul-betul mahu bersama di dalamnya. Yang pastinya, pasti akan berlaku komunikasi dalam sesebuah hubungan kerana tanpa elemen tersebut, ia membenarkan perkongsian pendapat serta menghalang sebarang keraguan ataupun anggapan liar berlaku.

Walaupun sedemikian, jika komunikasi berkesan berlaku, kesilapan dalam hubungan kadangkala berlaku apabila hati manusia di dalam hubungan tersebut berubah. Itu sesuatu yang kita sendiri tidak dapat mengawalnya.

Ada sesiapa yang dapat mengawal hati manusia?
Allah bukan tidak menjawab, tetapi Dia Maha Tahu bila hendak menjawab

Lama bertahan kadangkala membuatkan kita kecewa. Lebih menyakitkan hati, apabila kita cuba meluahkan penderitaan kita, orang lain hanya tahu menyatakan sabar sahaja. Sedangkan yang kita perlu adalah ‘tindakan’, bukan sekadar bicara-perkataan.

Tetapi apabila kita balik kepada hakikat ujian tadi, dan tujuannya, bukankah hati sudah sedikit tenang? Nyata di dalam ujian itu juga yang ada hanyalah kebaikan-kebaikan sahaja.

Life is like Novel.. we write everyday


Nota Kaki
1) Jumpa Inche Iman esok. berdebar.
2) Akan join Trip Ukhwah. Ailebiu ^_^
3) InsyaAllah. Esaimen akan siap.. Ath Boleh!

Ath : Tahap ketidak sampaian Hati amat tinggi ek. Ko akan hurt diri ko sendiri ath. Betulkan Niat. Allah tahu semua. Just Pray. Ath, syg ko...sgt-sgt...

Cinta Pertama hadirlah...


No comments: