Satu kenyataan

Kasih / sayang / heart binding / Hormat

Satu kenyataan yang tiada siapa dapat sangkal kerana kepelikan itu datang dalam pelbagai bentuk tentunya. Orang lain memandang ia sebagai pelik, tetapi yang melaluinya sekadar menyangka ianya adalah satu metafora kegembiraan yang tidak difahami oleh manusia sekeliling mereka. Justifikasinya? Perasaan itu, mereka yang rasa, sentuhan kasih sayang itu hanya mereka yang punya. 

Cinta & Kasih sayang itu mengubah tingkah laku kita

aku rebah seketika, ianya lebih kepada aku menilai diri ini.

i carry your heart with me 
(i carry it in my heart)
i am never without it

i go ..you go, my dear and whatever is done
by only me is your doing, in my thought is you

i fear

Diam.
Senyum

Kadangkala kita harus terima bahawa sesetengah orang akan hidup dalam hati dan jiwa kita buat selamanya walaupun mereka tidak akan ada dalam hidup kita seperti yang kita mahu

Kita sebenarnya perlu menyedari bahawa manusia sememangnya akan berubah. Kadangkala akhirnya mereka tidak akan ada apa-apa untuk diperkatakan walaupun setahun sebelum itu mereka sebenarnya kawan yang sangat akrab

Kata Bijak Pandai orang Putih

Oh, they were changed and forgot to tell you.
Sarcastic.

Walau apa pun. itu semua Pendapat masing-masing.

                                   Kawan,
Aku cuma mahu kau bahagia.
Itu sahaja.


Don't Regret but Appreciate.

Yang baik, manis, terbaik akan kekal menjadi ingatan dan kenangan.
Yang buruk, pahit, menyedihkan menjadi pengajaran.
Yang tawarnya?
Dilupakan..


Nota Kaki :
 
 
1) Ibu adalah segalanya. Bonda Terbaik.
2) Naïve little heart that jumped into a sea, Again it forgot it could not swim and now look at me 
3) A FRIEND is a FRIEND , Well BEYOND the end. Never.
4) Kalau kita mimpi seseorang peluk kita, Just Pray :

Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati2 ini telah bkumpul kerana mengasihimu, Bertemu utk mematuhi perintah MU. Bersatu memikul beban dakwah Mu, Hati2 ini telah mengikat janji setia utk mendaulat dan menyokong syariatMu.

Maka eratkanlah ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati2 ini, Tunjukkan kepada hati2 ini akan jalannya yg sebenar. Penuhkanlah piala hati ini dgn limpahan iman, keyakinan & keindahan tawakkal kpd MU, Hidup & suburkan hati2 ini dgn makrifat, pengetahuan sebenar tentangMU.

Jika engkau mentakdirkan mati, maka matikanlah pemilik hati2 ini sebagai para syuhada dlm perjuangan agama MU
Engkaulah sebaik2 sandaran dan sebaik2 penolong ya Allah
perkenankanlah permintaan ini Amiin ya Rabbal Alamin

Doa
Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmu kami dan luaskanlah kefahama kami
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dada kami dan mudahkanlah urusan kami....

Ath :

Diam.
 
Kekuatan aku hari ini disebabkan aku punya manusia-manusia hebat dalam hidup aku. Aku punya keluarga, aku punya kasih sayang yang tidak pernah putus daripada rakan-rakan dan sesiapa sahaja yang setia di sisi aku. InsyaALLAH, aku sentiasa memberitahu diri, aku tidak boleh berpatah balik ..
 
Cukuplah.
 
I Love you & Thank You

No comments: