Hargailah

Hai blog.
Alhamdulillah for the great day.

Sehari dua ni, kerja ringan di office. so apa yang beratnya hanya berbalas-balas emel dengan kawan2.

Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat… dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat.. Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin Kerana sahabat mewakili suatu kekuatan Sahabat yang paling baik adalah Diri kita yang sendiri tahu menilai setiap apa yang kita lakukan Hadiah yang beharga dalam erti kata sahabat yang sebenar Adalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri Bergaullah dengan manusia sebaiknya Sehingga kalau kamu mati mereka tangisi Dan kalau hidup mereka selalu merindui kamu Yang indah itu pertemuan Yang manis itu kemesraan Yang pahit itu perpisahan Yang tinggal hanyalah kenangan "hargai ketika ada..jangan menyesal ketika sudah ditinggalkan..jangan berharap ketika sudah tiada"

“Selemah-lemah manusia ialah orang yang tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari”
Siapa yang faham bait-bait ayat diatas ni, tahniah diucapkan.
Dalam hidup ni, kita kena give & take, understand orang lain jugak. Jangan asyik nak merungut dan nak terima je..
Belajar lah untuk memberi
Nota Kaki
- i think.. i feel like i dont know u anymore
- jangan ikut rasa sangat. sabar la sikit, tak boleh kena tegur langsung. Emo sangat apahal? ko cakap & buat kat orang tak pe pulak? haa...
- penat nak ikut kerenah semua orang. Please..

No comments: