TakziaH...

...panggiLan telefon ptg td sungguh mengujakan..
name yg tertera di skrin hp mnunjukan "aryana"...
hello? lemah jew suara dipendengaran.. aku mghulurkan salam dan dijwap.

tiba2 aku dapt mgesan kelainan pada suaranye,tak ceria sperti slalu..
'knape ary, whats wrong? are u ok?" bertalu-talu soalan aku tujukan padanya..
dah lame kami x berhubung mlalui sms,mahupun panggilan telefon..
rindu sgt kt dia..
'thira, ayah aku dah meninggal ptg td'
bagai terhenti dunia disekeliling aku..rse nk terjtuh pon ada.
cepat2 aku sedar dan teringat pada insan dihujung talian yg mghadapi ujian yg maha hebat .
'ary, bile ayah ko sakit?".......
dlam esakan aku tau dia mncari kekuatan untuk meneruskan perbualan, dia cbe sembunyikan kesakitan yg sedang dihadpinya.

Dlm hati,ingin saja aku terbang untuk menemaninya..i wanna be with her, hold her arm, lend my shoulder so that she can cry as she want.. i just wanna be with her at that time.. i swear i wanna comfort her. i luv her, i do care bout my fren.

sesungguhnya,aku syg org2 yg ada disekeliling aku, i just.. dont want anything bad happen to all of you. i wanna giving, contribute sumthing to make them heppy.. but,for this time being, i'm not affort to do so..

urghh i am trying to put myself on her shoez facing that situation..
i just can't imagine how am i going to face that.. urghh~

her father was a good man, masih terigat lagi kata2 smgat ayah dia pada kami.
"jgn esau, buat yg termampu,,dah usaha,sgala kputusan nnt terima dgn hati yg terbuka ye"
alangkah sejuknya hati,n tenang jew mase jawap exam..
i wish i have father like him.
tp xbaek bersgka camtu.Smua org ada cara sendri dlm mempamerkan kasih syg..abahku mgkin sedikit tegas..tp aku hrgai , syg and hormat beliau.. i love u dad ^^

emm skg nie sgt la esau dgn keadaan kwnku dia x bls msg or angkat my phone call...
aku xnk dia down sgt smpai terjejas pelajaran n emosi die.
i want her to noe that..i'm owez be with her.. insyallah..
jgn lupa doa, emm i noe again..its easy for me to say... but what else i could do..
i'm so sowry ary, i cannot coming to you... really sowry dear..

dont lose ur grip..
cry isnt wrong but too much can cause bad effect.
pls take care ur self,ur health..

loving,sharing, caring is a root in thiz life.
dont be selfish.. we are nobody without anybody..
appreciate others!

No comments: