akan

serabut tgok FB . Kerana ape? krana hati akan berkata
"tgok tu, diorang best je, hdup bhgia, kau ble lg?"
akan timbul cemburu dgan tidak sengaja, seterusnya minda akan down jatuh ke kerak bumi..
Hilang sgala motivasi yg dikumpul sejak pagi..

Bukan salah mereka, diri sndri belum kuat untuk seiring dlm alam cemburu mencemburui..

aku tekad, untuk menjauhi alam maya ini, terutma FB.
walau aku tahu, aku mampu untuk melihat smua.. tapi aku perlu jaga hati dan minda aku.

Facebook ni macam TV, kalau kita bukak saluran yang baik, baiklah kita dapat. Macam tu jugak la sebaliknya


Sentiasa ada harapan pd illahi. sentiasa berharap! bina keyakinan. itu pasti.

aku akan lebih menumpukan kpada penulisan Blog.
..rasa kecil takkala melihat blog manusia lain yg sememangnya hebat dan penuh informasi, bukan kosong atau penuh cerca sana sini.

Aku dapat melihat mereka menulis untuk mencari kebenaran. untuk menerangkan keadaan.
untuk mencari kpastian.. mengumpul pengikut atau follower bukan semata untuk popular, tapi berkongsi rasa dan pandangan.
Pro & cont.

Aku bukan siapa-siapa dalam dunia maya ini, aku hanya pemerhati mencari isi yang boleh dikongsi dan membina jati diri sendiri..

Kerana diri ini belum pandai dalam mentadbir hati.

T E R I N G I N
: Nak kenal dgan penulis blog yang pandai design layout nmpak kemas dan cantik, dan yang paling kagum, banyak function.
macamana nk buat itu semua..
aku tak tahu dan tak reti..

hey, u know what .. aku dapati orang yang tulis blog ni kreatif.. depend ngn orang jugak..
perlu kena dengan ilmu dan imaginasi.

tersenyum sensorang bace blog minah ni..mamat tu,
menarik, last2 check info backround, from iium, matri islamic skool..masya-allah.
kita ada orang2 yang hebat. alhamdulillah..

kalau ada course penulisan blog or guideline + manual nk buat blog menarik aku nak hadiri.
sebab isi dah ada. semua dalam minda ni. cuma aku tak tahu camane nk post itu dan ini.. supaya lgi gempaq.


konklusi:
Kebahagiaan hari ini, adalah nilai kesakitan hari semalam. Kecemerlangan hari esok mungkin bayaran yang kita lunaskan hari ini. Jadi, apa yang anda lakukan untuk terus gembira?


love later from allah aku tak akan lupa..-versus!
alaaa tu yang ada atas almari kt setiap umah, pi amik baca dan faham.

akan akan tekad untuk berfikiran +ve...

No comments: