-....-

Dari sehari ke sehari nak update blog, tak kesampaian.. bukan tak de masa, tapi lebih kpda takde mood..

org jawa ckp, "mood swing"
Lihat kanan, lihat kiri.. belum lagi campur atas dan bawah,.. smua nye ada pgajaran.
'Athirah, u ni bnyak pikir sgt la.." ada member ckp.

Entah, tak tau nk komen camane, sbb Jika kite bole melihat lebih dari peristiwa, itu adalah anugerah aku rase..
  • See beyond.
  • Think Outside the box
Beberapa Hari Lpas Office ada buat makan2 skit, Bos pon join skali, die bnyak cerita ttg dri die mse blaja kt overseas dlu, org yg excited, aku la haha
tp cam poyo gak cara die cite.. layaaannn je laa.
Conclusion :haritu la bos ckp paling bnyk,slalu die diam jer.


hmm Esoknye plak, aku dapati.. hidup aku bosan, pastu emel masuk, dari opismate..die cc kt beberapa kengkawan. ceria la skit hpup aku ni.. i like.. komunikasi sgat penting.

tak kire la,
  • emel ke-klu org kje ni sgt pnting ye! hrap mklum
  • handphone-mampu gayut lelame
  • surat-klasik skit

Orang2 yang hampir dgan kita takkala hati sedeyh, tension dgan sikap segelintir manusia yang langsung tak memikirkan perasaan orang lain sgt penting.

Tadi mase dah dekat nk lunch, Aku tegur one of the staff,
Kak Makan ape? die boley jawap, ahh, suke hati akak la nk mkn ape..

ok fine klu die ckp ngn aku n aku tau die bergurau..just between us. Tapi ni satu opis dgar..
Sume orang gelakkan aku..
aku tau aku muda kt situ, tak setaraf a ngn diorang.. tp aku nk kan sdikit hormat as manusia yg ada perasaan..

Lpas tu boleh plak die ckp " awak marah ke?, merajuk?" ..ada pulak suara yg sahut.. " alaa, xkn mrajuk kot, xde org nk pujuk" diorang gelak lagi..

yaallah, rase cam nk nagis time tu jugak.. nasib wktu lunch dah dekat..
Aku kluar trus ke surau,.. xde mood. Hilang selera yg mggunung .

Mmg ada ustaz untuk kuliah zohor kt surau. So aku duduk sorang2.. tgh beristighfar tiba2 ada tgn cuit dari blakang,
Kak Shima.. dia ni mmg mbut orgnya.. suara pon slow je, ak slalu ckp kt dia,
" saya tak boleh bayangkan camane akak marah org ".. pastu die jawap " org slalu marah akak ada la ..hehe" die mmg best.. satu kpala, dia aggap aku adik.. as aku ni anak sulung , rse beruntung sgt dpt rse kasih syg sorang kakak..

Kemudian dialog kami begini,

Ath : Hai , awal turun..mane yg laen?(baru pkul 1)
Shima : Saje..awak dah mkn?
Ath : Tak de selera..tak de mood..
Shima: Sama la.. knape awk tak de mood? kerja?
Ath : (angguk).. kna buli..
Shima: siapa buli awk? staff? awk sabar ye. ape diorang buat?
Ath: tak ada ape2 la..mgkin saya muda dan tak sama pgkat ngn dorang kut..
Shima : eih ape ckp camtu, awk kn ada diploma dan akn dapat ijazah xlme lg, yg paling pnting awk kerja sbgai ibadah..
(mase tu rase nk tersembur airmata, tahan lagi) sbb ada kawan smpai..
Tak mahu dilihat dalam keaadaan sedih, segan!)

Kami bertukar2 pndapat mgenai maher zain..

Kak shima sntiasa cuba untuk gembirakan aku.. ada je yg dia ckp nk buat aku gelak.

Lepas solat zohor berjemaah, Emel masuk..

emel 1 Farah : Sayang , esok kita lunch same2 ye.. Reply : ok insyalah, bg tau fiza n kak shima ye darl, C U..
emel 2 kak Shima : waa hebatnye ukhuwah, sorang syg sorang lg darling.. Reply : Ukhuwahfillah itu unik :)

see.. dari down mencium bumi tadi, ceria bila ada org2 camni..

Lpas tu, Invitation lunch ,mcm nk pi meeting je gaya.. tentative bagai..
farah bagi mkn nasi ayam dara, die nk blanjew. wa syiok.!

Ukhuwah itu unik

People dont go, i need u..

Zarith
Kak shima
Farah,
Fiza,
Mim's
Ainun
Ezrina..
beberapa lg yg i cannot recall their name..
hope many mone more to come in a same way attitude ..mpst welcome!

mereka2 ni kawan2 di Opis..



HEHe stop jap type sbb tgok soal jawab angkasawan Negara..

aku rase aku patot ikut nasihat die,
Jgn pikir sgt small2 matter.. jom lihat pkara2 besar sperti peperangan, kelaparan, Bencana alam, Teknologi..
Soal remeh temeh ni put aside, ada mase pikir la..

thanks Dr.
Hope jmpe sorang muka encem cam u..untuk i plak hehe

good night. zzZ



No comments: