Bus tggu saya

 
Lima enam kali saya tukar tajuk Posting ni..
 
Mula-mula nak letak
 
·         A lil complaining
·         Oh Keretapi Tanah Melayu
·         Berhimpit
·         Kegeraman
 
Biasanya saya tulis dulu kemudian baru letak tajuk.. tapi tak tahu kenapa Kali ni, nak pikir tajuk dulu..
Tak patut sebenarnya.
Cara ni salah.
 
Sebab terlalu ikutkan rasa.. GERAM dengan KTM.
Dengan jalan Jem sebenarnya..
Banyak betul tenaga negatif keluar pagi Selasa ni.. cmne nak topup balik? Sebab pakar motivasi kate, 1 aura negatif seperti marah, geram klu nak ganti kena buat org tersenyum 10 kali..
 
Tapi kalau aura positif keluar.. akan membawa sel2 baik ke dalam diri. Humm
Saya banyak menyungut pagi ni..
Salah kan org yang buat jalan .buat  jalan banyak2 tapi jem jugak.
 
Memikirkan bus di KLSENTRAL yg bergerak sharp 8;35 membuatkan kepala saya sesak.. rasa nak terbang. Haha
 
Tapi Alhamdulillah, Allah mudahkan segalanya.
Saya minta abah hantar saya di stesen Kepong sebab tgok jalan jem giler .
 
7:30 Abah melencong ke MRR2 arah kepong lepas saya cakap KTM kat sana 7:50 masih ada.
Bila sampai je Nampak kepala kereta api.
 
Memang tak sempat la jawapnya..
 
Humm redah je la. Dalam kepala dah bayangkan
-Bus Rapid U82
-Van Sapu tah dekat mana transitnya
-Teksi.. Oh nooo!!!
 
Abah Call
 
Abah : Sempat tak?
Ath : hmm takk , xpela
Abah: habis cane? Boleh ke naik
Ath : Boleh memang boleh bah, tp kt KLsentral nnt tu yg tak tahu..xpe la, dah beli tiket pon. InsyaAllah sampai ofis.hehh
 
(Senyum tawar tanpa gula)
 
Abah: hmm ok la camtu, abah nk ke Rawang ni
Ath : Ok thanks Assalamualaikum
 
Lepas end Call
 
Kesian pulak dekat abah, buat dia risau.
Alahai, dah terlepas cakap nak buat cane..
 
 
Nampak x? kesan tenaga negatif?
Tak berfikir sebelum cakap.
 
Humm, bawak keluar Earphone. Dengar Lagu dalam Fav List yg saya buat semalam.
Nak tahu?? Adalahh.. ;p
 
Hurm dalam otak ligat buat postmoterm KTM ni..
 
KTM ni dah lama beroperasi, kenapa dorang tak improve?
Dorang kan ada staff2 yang muda. User KTM jugak then why nOt diorang buat survey & enhance the operation due to high consumption in peak hour?
KTM boleh buat. Saya yakin Boleh kalau orang atas tu tahu.
Masalah nya, sesetengah user pon diam je, sebab ape? Dah biasa. Sinonim!
KTM=LEMBAB
KTM=LaMBAT
KTM=DELAY
KTM=BERHENTI SECARA TIBA2
KTM=MURAH..
 
Hmm tak guna jugak kalau saya sorang je pikir camni. Yang lain diam seribu bahasa. Siapa la saya ni. Budak 22 tahun 7 bulan,
Diploma Holder, Hanya bekerja sebagai Pembantu Admin, Buat part Time study . Datang dari keluarga bahagia & sederhana.
 
No!! I’m nobody. Can’t do anything.

Perkara biasa yang tak boleh di biarkan berleluasa
 
Astaghfirullahalazim,
Dalam KTM tadi doa tak henti2 , minta sempat sampai dan naik bus BIMB
Saya berdiri betul2 depan Pintu train. Cuba bayangkan?
Tu baru di kepong , ada lagi 4 pit stop untuk sampai ke Destinasi.
 
Di segambut ada lagi yang nak masuk. Memang kena rempuhhhh. 

Sepanjang Hidup saya, selain peluk keluarga, kenalan dekat.
Ni la tempat yang saya didekati sehampir itu.. sampai nak angkat tangan Tgok HP pon tak boleh.
Bila dalam situasi tu, saya cakap “ Don’t Push”… tapi bila fikirkan mereka pun nak ke tempat kerja.f
Nak kejar masa. Saya minta kalau-kalau ada lagi ruang didalam untuk mereka muatkan.
 
Saya senyum bila ada dua-tiga mata memandang kearah saya. Hairan agaknya saya bersuara. Sorry la, Telinga bersumbat dengan EarphonE sONy-E. tak dengar tone sendiri.
Hey they smile back to me.
I’m sure I’m doing the right things kn?
 
Pastu terbayang kak Shu .. Haha hampir tergelak sebab dalam otak nak cakap 
“ Don’t Push, ada orang mengandung ni” hehe nakal athirah.
 
Lepas stesen Bank Negara baru la lega.
Tengok rail train, KENAPA DIORANG LETAK BATU? masyaAllah otak ni fikir sampai kesitu..
Tapi kalau ikut teka teki, jawapannya.. kalau diletakkan Emas, nanti dicuri orang.
 
Tapi kenapa batu?? Mesti ada explaination .suhu perhaps..Kena tanya enginiur ^_^
(teringin nak ada someone special as Engineer)
 
Berjalan selaju yang boleh, Alhamdulillah sempat naik bus BIMB, syukur sangat2. And guess what , I’m the only one yang naik paling last
 
Nampak tangan Kak shu berbandage.. What Happen?! She is pregnant.. and its really catched my concern.
 
Kereta. I need a car.

Amaran : Segala tindakan negatif yang dinyatakan diatas, jangan ditiru.

No comments: