Shiro

IM di FB off tiba-tiba

Baru nak mulakan perbualan. Hajat hati nak menyakat dia sikit.
Saya hidu sesuatu yang aneh dalam text Chat box tu

Tangan terus Ligat Search status FB dia.
Hmm nyata. Dia sedang "FRUST"..
Kisah lama tentang Ex-Boyfriend dia. Hampir dua bulan dia ok. Dia kuat SINGLE..
Entah kenapa tiba-tiba hal ni terbit kembali.

Tak berani nak comment apa2..

Saya terus capai HP Apple . Kemudian letak kembali..
Tak jadi nak call.. Tapi bila fikir-fikir balik.. In time of need, maybe she need someone to talk.
Sebagai kawan, yang tahu kisah cinta dia ni.. saya berani kan diri call dia.
Lama baru dia angkat.. terdengar sedu dihujung talian..

Ath : Assalamualaikum
Shiro : Waalaikumusalam 
Ath : Ko kat mane?
Shiro : Kat rumah
Ath : Habis kelas pukul berapa tadi:
Shiro : Pukul 2
Ath : Dah makan?
Shiro: Dah.
Ath : Ko ok?
Shiro : Ok.. ko kat mane?
Ath : Rumah. ..hmm sure ok?
Shiro : Ok.. aku nk solat kejap..

(terdengar jelas getaran suara seperti orang yang sedang menangis tapi pretand biasa)
Ath : Ok la.. Bye Assalamualaikum

Perbualan sepatah-sepatah tu menguatk anandaian aku There's someting isn't right with her.
Macam soal siasat je gaya.

Bagaimana nak tahan seseorang dari solat? tak boleh.
Kalau ikutkan hati memang nak suruh dia cerita dari A to Z
Sungguh saya tak pandai dalam memujuk.. TAK RETiiiii.......

Ingat lagi masa tahun lepas, lepas kuliah, Shiro ajak saya ke Alpha Angle Wangsa Maju..
Seronok la, sebab susah nak Hang Out weekend sebab jadual penuh ada kuliah. Bila ada kesempatan begitu.. Ceria gile..
Sampai je Di McD dia mula kan bicara lara dia dgn ex-BF nya..

Sampai menangis. Saya jadi Kaku. Tak pandai nak persuade orang.
Even a Hug could relief oneself

Saya faham situasi dia. Cuma saya hanya menasihati melalui Perkataan .
Tegas saya mahukan dia bahagia.

Dialog saya
He is not deserve you shiro. Just forget Him..He is lying right infront of your nose.
And he denying the fact .
Dah berapa kali dah dia buat camni kat ko?
Banyak kan? Tapi kalau ko nak bagi dia peluang yang ke 18 kali ni.. ko ambil risiko dan buang masa shiro
Hubungan yang dimulakan dengan pembohongan tak kemana..
Ingat tak note2 yang aku bagi ko bace tu.. 
Secara jujurnya, aku memang tak recommend ko couple bagai ni..
Yup memang bila dah biasa dengan SMS2 tu semua.. kita akan rasa sunyi.. tapi tu kan stage yg perlu dirasai untuk heal ..Perlu.
Now the choice is yours.

Dan sekarang. Saya di selayang. Dia di Taman Melewar

Kalau saya ada kereta. InsyaAllah saya akan kesana. Bukan semata-mata nak tanya apa kisah sebenar.
Tapi saya nak bagi Hadiah Besday dia December lalu.. Nak ambil barang yang saya order Melalui dia.

Sekarang,
Saya harap dia kuat. Kuatkan semangat.. Biar la orang nak cakap apa pun. Selagi kita buat benda betul. Kita tak perlu Risau pun. 
Selagi ada illahi.. Kita sentiasa dikasihi. Percayalah.
Bila orang maki kita, kita doa balik untuk dia untuk nampak perkara hakiki.

Tumpukan pada pelajaran dulu k..
You just do the great things dear. I'm proud of you.

No comments: