KeciL yang BesaR

Talian dimatikan..
Haha senyum sensorang pagi jumaat ni, Saksi utama, Monitor & Keyboard Computer di atas meja office.
Perbualan singkat pagi ni lain macam sikit, Nampak k.shima & Farah tadi di “Taman syurga”.. tapi tak bertegur sapa. 

Selepas keadaan diam seketika, mungkin tak tahu nak kata apa.. saya tanya
Ath : ye kak shima, kenapa?
Kak Shima : Tak ada apa, saje nak dengar suara awak.
Ath : hehe haa? Kenapa dengan suara saya?
Kak Shima : Emm dah elok ke suara?
Ath : Dah , err dah hehe teringat mggu lpas, sakit tekak & suara lain macam :P
Apa la Kakak saya sorang ni, macam la saya ni Siti Nurhaliza, Misya Omar ke.. yang menang anugerah Vokal terbaik..
Eh salah ea? Jackyln Victor yang menang anugerah tu kn.. Haha
Malu nak cakap banyak sebenarnya, as my Bos ada & suasana amatlah sunyi kalau nak berbual hal2 luar dari bidang kerja.
Kebenaran
  • Saya suka  beliau call saya tiap2 pagi.. dah jadi macam kebiasaan yang menyenangkan.
  • Kalau tak jumpa salah sorang dari sahabat setiap hari rasa ada yang tak kena.
  • Saya suka kalau siapa2 dari sahabat saya, hubungi saya.. kongsi apa sahaja..
  • Kesenagan seperti ini yang tak hari-hari dapat kita rasa, akan pergi jua di satu ketika :(..
Tapi
Allah kurniakan saya sahabat-sahabat yang, kalau saya tak hubungi mereka, maka tiada lah khabar berita, nasib ada FB boleh la bertegur sapa sekali sekala.

Allah kurniakan saya, sahabat yang, tunggu saya mulakan sesuatu. Kalau tak, tak ada maknanya mereka nak cari saya.
Sedih jugak.
Begini
Saya memandang kehidupan yang singkat ni dengan mengambil kira perkara2 kecil.
Ada yang kata tak elok begitu.
Bagi saya, kalau kita buang terus perkara2 kecil dalam hari-hari yang kita lalui seperti:
a)      Telefon our close related friend,  or Famili sekali sekala bertanya khabar atau just let them know that kita ingat kat diorang.. Yang diri mereka cross our mind every day.. Itu ada lah satu perkara manis. Amat besar maknanya bagi saya.
b)      Hantar SMS menggunakan ayat2 Indah/ Qoutation yang boleh membuatkan kita tersenyum takkala membaca SMS tu ,Cukup Indah satu hari tu rasanya.Kita rasa tak keseorangan didunia ni.
c)      Kiriman E-mel .. tak kira la, apa sahaja yang di Forwardkan.. walau ianya memenuhkan peti E-mel kita Sekali sekala. Saya gembira. Terima Emel ditempat kerja dari rakan-rakan bermakna mereka tak Cuti . hahaha

Last but not least.. Doa!
Doa ni senang. Mudah. AfdhaL. Doa ni wireless, Coverage 1 universe.

Doakan segalanya, kebaikan, keselamatan. kebahagian didunia & akhirat.

Thank You
 

No comments: