sinis dan skeptis



Kawan : ko suka tulis pasal baik je kan. 
Ath : Baik, maksud kau?
Kawan : Tentang agama, tentang Tuhan.
Ath : Jadi?
Kawan: Tak ada apa, saje..baik la kau ni.
Ath: aku tulis apa saje yg aku rasa. Tu je. 
Kawan : Bagus-bagus. Hehh

apa maksud dengan kata-kata seumpama itu . Secara terus terang saya tiada apa-apa anggapan untuk ucapan itu. Malas nak pikir.

saya, manusia beku yang tahu menulis apa yang saya rasa , saya perlu luahkan pada dunia. Mungkin tidak menarik bagi kebanyakan manusia lain, tapi yang merasa dan membaca berkongsi asas sama, pasti dapat menilai apa ia sekadar repekan atau tulisan munasabah. Ah, itu bukan persoalannya kn?

Ada sesuatu yang menarik minat saya dalam dunia maya ini, salah satunya adalah perbalahan antara manusia yang berterusan tanpa ada sebab yang munasabah selalunya. 
hmm, manusia memang makhluk aneh bukan? Benda sedikit yang tidak menganggu mereka akan dibesarkan menjadi satu pertengkaran yang berterusan padahal masalah besar ditutup sebelah mata.
Hasil penulisan = identiti itu hak peribadi masing-masing.
Identiti setiap penulis adalah hak peribadi mereka. Siapa mereka di sebalik tulisan mereka tidak menjadi masalah buat saya.
Ya, ada yang dengan terang-terangan menonjolkan diri mereka dan ada pula yang lebih gemar duduk menulis di belakang skrin tanpa mendedahkan siapa mereka kepada dunia. Pada saya asalkan penulis selesa, itu lebih baik kerana mereka akan menghasilkan sesuatu yang berkualiti.

saya memilih hasil penulisan. Kenapa? saya akan beri justifikasi berdasarkan pendapat peribadi saya sendiri

Mode sebel : Lihat adik-adik lelaki dan perempuan bersenda gurau tanpa batas, menggunakan ayat-ayat dan bahasa melampau didalam bus dan di complex beli belah..

Saya tegur bila azan di radio bus kedengaran dan suara mereka bergelak ketawa tak reda-reda..
Ath : Erm adik, dengar tak azan tu?
Budak sekolah : Dengar..
Ath : bagus..jadi? (sambil mengangkat kening..minta kepastian)
Budak sekolah : Wei, wei.. diam lah azan tu..


Bergurau senda begitu membuatkan saya rasa nak makan seorang demi seorang hingga sendawa. Boleh begitu? =)


No comments: