papejela

Tau tak perkataan yang paLing saya tak suka dengar ..

Ofcoz 
  • All Rude word.
  • All Mean Word
  • All Harsh Word

semua tu memang saya tak suka / ¡ƆNƎq

Tapi ada satu perkataan yang yang tak membawa maksud apa-apa pun yang saya tak suka bila saya tanya orang Jawap "Papejela"

Haha, Selalunya orang yang selalu cakap perkataan ni ialah orang yang selalu menguji kesabaran saya.
Saya sabar kerana saya sayangkan mereka.
Bila ingat kembali, tersenyum sorang-sorang dibuatnya. Bila ingat lagi, geram gile dibuatnya..
Sabar jelaa..

Saya geram dengan anda yang mengeluarkan perkataan "Papejela"
tapi saya sayang anda.

Anda menguji kesabaran saya dan membuatkan saya menjadi seorang yang bertambah SABAR
hehe

Bagi saya, Orang yang cakap macamni
  • Dia tak ambil peduli
  • Tak kisah
  • Tak prihatin
  • Putus asa
  • Tak bertimbangrasa
  • Malas
  • Tak sayang saya.   haha perlu ke ayat camni?? :p
bila saya tanya atau sedang berdiskusi,

Si Polan : Nak Upload Pic, nk buat org tertanya2 ttg pic tu..
Ath : Knapa orang nak tanya tentang gambar tu. Ada ke Orang nk Tanya?
Si Polan : Bukan Tanya, Tertanya-tanya la
Ath : Sama la tu, Kata Dasar "Tanya"
Si Polan : Tak sama, Papejela..

Gerammnya masa tu.. Tapi dia memang selalu macamni. selalu buat saya GERAM dan Saya selalu Buat Dia Geram jugak. haha

Adik saya pun selalu macamni.. kalau dia dah malas nk argue dengan saya. 
Dia akan ckp " Papejela"..
On that time saya tahu saya dah Over the limit.. =)

Semua orang ada perkara yang dia suka dan tak suka.
Cuma cara kita Menghadapinya saja boleh membezakan , mewarnakan kehidupan.

I see rude people everywhere.. Don't be like them ok



P/S : "Adalah"... to be consider to put in UNLIKE word also hahaha ^_^



No comments: