Hari Lain

Assalamualaikum
Almost 1 week, Blog ni tak bersentuh. Bukan tak nak tengok, tapi tak de perkara nak di ceritakan.
Betul-betul hilang rentak untuk menulis.

Mungkin sebenarnya
#Elak untuk menyatakan rasa
#Cuba untuk tidak menyatakan
#Gantikan rasa dengan yang lain
#Atau mungkin tak rasa apa-apa lately. 

Sebab apa ye, sebab semuanya berjalan lancar? Sebab sedang menguruskan sesuatu sekarang ni.. 
ok tak sabar nak tunggu lagi 2 Minggu.

Reminder to Ath 
  1. Jangan suka sangat
  2. Exam akan menjengah tak lama lagi
  3. Hutang pun dah mula melilit.
Saya harap lelaki tahu ini 
 A woman's heart should be so lost in God that a man needs to seek Him (Allah) in order to find her.

Tertarik dengan article dibaca semalam, Nak cari Jodoh ke atau Tunggu..
Semalam birthday adik, She did call (just becoz she got free call 24 hour)
Adik : Long, ape hadiah?
Kakak : Hadiah ape? dah besar, tak de hadia ok
Adik : Ala, kedekut la, Maxis pun bagi tau.
Kakak: Tu Maxis, dia ape tahu haha, Emm tengok la cmne.. nak bagi apa.
Adik : Tahu da, kau ni suka suprise kn. I loike..(ketawa )

Dan semalam juga, untuk pertama kalinya, hari jumaat yang nampak lain pada Kak Shima.
Just because she got so many work to be done or another things that might be personal to be share.
What to be ask, has just said.. after all, i hope she fine.

  • Mungkin sebab tak banyak yang dibicarakan, sehingga i wonder what things has going?
  • Mungkin sebab ada tersalah cakap, dan .....If i did something wrong, my applogy . I hope not.
  • Mungkin posisi duduk didalam bus semalam yang lain.. Aku tak biasa duduk di sebelah kiri. Harap maklum.

Dia yang saya kenal, tak akan bawak balik kerja ke rumah. dan jika masalah kerja yang difikirkannya, dia tak akan diam. 
Diamnya dia kerana perkara lain..
* I have no idea after all*

Pesan dia tanpa suara kepada saya... Bagaimana?
Dengan melihat dia sentiasa tersenyum.. saya mengerti, seakan-akan dia menyuruh saya turut tersenyum sama ... Sentiasa.
Tapi selalu orang fikir saya jenis yang serius. Tidak bukan?

Allah benar-benar mengasihi orang yang sabar.
(Ali-Imran – 146)

Kebelakangan ini, saya tahu, bagaimana nak me"makna"kan kehidupan.
Hargai semua perkara, semua benda, semua orang yang ada disekeliling kita.
Allah kirimkan mereka semua, bukan untuk disia-siakan. Percayalah. Ambil masa untuk fikir sejenak. Kamu akan dapati, semuanya ada Hikmah.
Alhamdulillah.

Ini ke makna hidup yang kita cari? bukan? tapi kau tulis begini

Nota Kaki
1) banyak plan nak Dilaksanakan.
2) Dalam teruja Tunngu FL tiba, saya Nerves. Takowt pun ada. 
3) Tempat kerja was Fun lately. Study abit Bitter.. Unorganise!
4) Musim hujan sekarang ni.. suka! 

No comments: