attempt to justify

Ini cerita Lain

Hujan sepanjang malam.
Hujan berlarutan hingga pagi.
Hujan mengiringi dia ke tempat kerja.
Hujan adalah cuaca yang aku sukai.
Bahagia dan kesejukkan yang dibawa untuk meniti hari.
Dan aku manusia yang sukakan ulitan kasih sayang begitu.
Kadangkala tubuh tidak mengerti jiwa dan rasa yang kita salurkan. 

Semangat yang kita terapkan di dalam diri terbuai begitu sahaja sedangkan hati meronta mahukan sesuatu yang lebih dari sekadar apa yang terhidang dan tersedia.

Sungguh la manusia ni tak pernah Puas
Ada tempat untuk aku, si insan hina?
Matahari pagi mula memancarkan cahaya.
Langit yang cerah direnung hingga kepulan awan rasa manis bicara.
Manisan yang ditelan sudah tawar rasa.
Diam.
Enggan atur kata.
Senyuman Bahagia dikirim untuk menutup duka.
Sampai Bila?

Jiwang nye ayat.
Tukar gear. 

Kini Semakin Percaya, hari ini Hati-hati Manusia sifatnya berubah-ubah.
Ok that's Enough. Itu bahagian mereka. Biarlah mereka , asal mereka bahagia.
Kita sering ada rasa dengan orang-orang yang dekat . Hampir
Kita juga sering membuatkan orang-orang yang hampir rasa dengan perlakuan dan percakapan kita.

Thats Fair. Isn't it?
Nope.. not fair at all.
I cannot explain or attempt to justify my short comings as i am a nothing short of a sinful slave.
So
Pardon me. Forgive me.
Allow me to be amogst the muslim who go thru the day with greatful. Love & Respect each other sincerely.
Its the most difficult things to be done as many tiny lil things polute the intend.

Eh kenapa tetibe cakap English ni?

Tak suka nya rasa yang enggak-enggak ni

By the way.. Now 12:45 | 30 Mac
My Sis Jannah Birthday

Nak ucap apa ye

Hope it adds
Some special pleasure
To the hours of your day
To know you're being thought of
In the very warmest way...
And when your birthday's over,
Hope that you'll remember, too,
The same warm thoughts as always
Will keep going out to you! 

Somebody up there Loves you 
Somebody down here cares for you
  
This msg has No Fat 
No cholesterol n No Addictive 
this is all natural except, with a lot of sugar.
But it can never be as sweet as the one reading it
Happy Birthday.

Ath : Memandu membuatkan tahap kesabaran semakin tipis

Semalam semasa perjalanan pulang hantar min.


Min : Tira, sejak ko drive ni, aku tengok ko semakin cepat marah
Ath : haa, yelaah aku pun rasa macamtu
Min : Kalau dulu, kau selalu diam & fikir dulu before say something.
Ath : hmm
Min : Its Normal
Ath : Tak la min, thats why aku cuba untuk memandu seminima mungkin. Tahap aliran darah aku cepat naik nanti. 
Ath : tengok tu, dah Hijau pun tak jalan
Min : Cube ko honk
Ath : Eh jangan laa, tak baik
Min : Ko Honk je sekali.
Ath : (terus Honk).. ambik kau.
Min : yeaa camtu la . Yang kau tak jalan ni knapa? knapa tgok aku?
Ath : Tak sangka aku Honk
Min : Hahaha Lawak la kau ni.
Ath : errr... lawak ke?

No comments: