..advise 4 us my friend Siti

Assalamualaikum

Kenapa Entri kali ni saya dedikasi kepada beliau? .. sebab saya tak pandai nak cakap face2face..susun ayat direct mouth to ear.. so saya pilih menulis disini dengan lebih teratur. Insya4JJ1.. Ianya seperti memberi nasihat kepada diri sendiri juga.. siapa lah saya ni nak menasihati orang lain. banyak sangat kesalahan diri yang masih belum dibaiki.

  • It hurt so much.   I knew.
  • It take tears like cry with river can coz flood
  • U will asking why and keep asking the question with no suitable answer .

Case dirujuk. Fakta dikumpul.

Ketahuilah awak, tiada satu pun perkara yang terjadi , berlaku dengan sia-sia.
Allah stop perjalanan hidup kita yang sentiasa Hijau dengan memberi lampu merah sekali sekala untuk kita berhenti seketika.. Rehat, tengok balik apa yang dah kita buat selama Dia bagi Lampu Hijau.

Bila kita sedang berada dalam kesempitan atau kesusahan, dia nak kita berbicara denganNya.. rujuk pada Dia.
Bukankah Dia yang menciptakan kita? Dia lebih mengetahui keperluan HambaNya.

Bersyukurlah awak menangis Sekarang dari awak menangis Nanti..

Bila si dia meminta waktu dan meminta "Penantian"  ia menagih kesetian dalam diri kita. Tapi bila tempoh yang agak lama dicadangkan itu umpama risiko anda memanjat bangunan yang tinggi dan mahu terjun dari tempat tinggi membunuh diri.

Seorang lelaki itu seharusnya tahu bagaimana dia boleh bahagia bersama Wanita disampingnya, bersama individu disekelilingnya. Bukan dengan meletakkan Jangka masa 10 tahun akan datang untuk mendapatkan keyakinan itu.
Ye saya rasa dia baik dan jujur dengan awak. Cuma dia belum ada keyakinan diri. Jadi serahkan segalanya pada Allah. Pencipta Cinta itu sendiri.
Benda ada didalam genggaman awak.. cuba lepaskan ia dengan membuka genggaman itu dan lihat samada ia hendak pergi atau tidak. Jika ia masih disitu.. Dont Worry... it yours.

Kita Hamba, sifatnya lemah.

Hati ♥ Allah yang pegang, so perasaan boleh berubah bila-bila
Allah terlalu baik kat diri kita, apa yang kita tidak sedar, Dia sentiasa memberi walaupun kita tidak meminta!
Sometimes Allah, takes everything from you so that you may turn to Him, and sometimes Allah  places certain people who let you down in your life to teach you that you should never depend on anyone but Him. Allah will never let you down.
 Nota Kaki
Tibe-tibe ter rindu Kak Shu.. Sempat juga salam skit & kiss. Soft Touched. Wanita itu indah..
Tak sampai hati nak tengok kawan2 yang bz & work load smpai deman-demam.
Erm yang suara serak-serak tu katanya sakit tekak n selesema.. Ye ke? Wish u Good Luck. U beautiful..Dont frown. put ur chin Up.
Sorry coz i can't throw word in front of u.. tak sampai hati nak dengar penipuan bila ditanya " are u ok? "... the answer goes like nothing happen. Everything goes well. Awak tu dah kurus... sila jangan skip makan..
Terkejut + Happy tengok gambar my schoolmate bertunang. no one expect right? .Allah Plans. No One know..
Happy for u sis. Tiada hari berlalu, demi melihat senyuman itu ..hanya ceria di hati
euww jiwang siot~

No comments: