Zarith

... The post is being "hang" by the tajuk semata-mata selama dua bulan.. dari sebelum dia kawin smpai la sudah habis cuti kahwin dia.

secantik nama diberi Nur Zarith. 

Nothing much i could describe her. Aku bukan kawan baik dia dari sekolah ke hape. Bukan kawan lepak-lepak atau kawan tumpang bahu bila ingin meluahkan perasaan. Bukan .. tak pernah.

Demi mengenali dia yang Big Fan of Avril Lavinge.. hehe.. rock star! She's simple as that.

Wo wo wo first of all, nak tahu tak, macamana boleh kenal dengan minah ni?
......Speechless...=)

Dia adalah kawan kepada schoolmate aku masa di SMKIH. yelaa masa orang bercinta kan selalu post-post kat wall FB.. naik rimas kot. Rajin benar diorang update status, conteng dinding FB tuh. Dan tangan ni pun pantas je click Nama zarith ni. Just like a flash.. tengok picture dia yang tak private..

Kelakar. Siapa yang tengok mesti akan tersenyum atleast.. memang comel.

That it. 

Zarith. Nice Name :).. Just remember the name with the spectacle cute girl

And nak dijadikan cerita, masa dalam bus nak balik dari kerja, aku ternampak zarith ni lalu depan aku.. 
"eh macam penah nampak, tapi di mana ye".. cliche ayat kn

Then buat tak tahu la.. Lepas tu terdengar orang cakap" Zarith..Zarith.. ni kau punye pin ke"

Aku pusing belakang..erm nak tegur tapi malu.. Beberapa hari berikutnya.. by any chance.. Allah bagi kesempatan aku duduk sebelah dia.

The conversation goes like "interview" .. start with  " emm awak ada kawan nama Afiq tak?
Zarith : Afiq yang dekat US tu?

Bila dia jawap soalan aku dengan soalan tuuuu.. Sah Sah Confirm... 

Start dari hari tu, kami jadi kawan di pejabat. Tidak la rapat oleh kerana dia di Jabatan lain.
Say Hi & Hi & hi... then berkongsi Emel..
dia ni HOT tau.. ramai kenal dia =)

Dia sangat ceria. Rock Star diluar, dalam hati masih ada Taman tasik perdana.. Dia sensetive.. Not too much just alert dengan emosi orang-orang disekeliling dia.. Siapa mengenali dia... pasti akan suka dengan dia..

Ceria, Comel, suka menyakat... ye ye dia Rock.. boleh dikategorikan sebagai pandai meluahkan rasa. She did. Amazingly ^_^

Ok dengan kakak dia hehe....

Jika rasa ada problem, try la spend time dengan dia.. she would listen & see macamana dia nk tenangkan seseorang.. Surely kita akan tersenyum dan tergelak.

Baru-baru ni dia dah selamat jadi isteri orang.. 

1 Missed Call Zarith  -Pagi hari dia nikah 11/11/2011
Kenapa zarith call aku pagi-pagi ni... Oleh kerana kredit tak ada, Just tunggu je dia call semula. Tapi tiada. Maybe dia tersalah tekan.

Biasanya hari-hari penting seseorang tu, dia akan call orang-orang rapat dengan dia, keluarga atau BFF dia kn. Takkan nak call aku..

Happy nye dia dah kahwin. Melihat kegembiraan dia, hati ini bertanya 
" Seronoknya dia dah hampir sempurna bergelar wanita...Aku bila lagi.."

She is one of the kind.. Just the way you are. selagi ia baik. Just be.. Beautiful..

Sekarang ni dia & Husband tinggal berasingan atas sebab kerja. Aku harap satu hari nanti mereka dapat bersama seperti Lumrah suami isteri. Wow, Puan Nur Zarith.. Its a Big Title.

I'm so proud of u. Two is better than One kn?

Doakan tirah ye..

Thanks to her jugak, bila dia jawap comment di FB tadi.. terus tangan ni ligat cari " Edit Post " di blog ni yang dah berkurun di tinggalkan sebagai Draft.

At last... so much to say about her... but i prefer to keep it by myself. 

My wish to you : Zarith, we met by the chances.. KeranaNya di Bank Islam. Wajah-wajah yang menyapa pandangan aku setiap hari dalam berbalas senyuman atau bersalaman, sangat memberi kesan keatas kehidupan seharian. Bagi mereka yang melihat kehidupan dengan hati dan Kesyukuran. Don't go away.

Ini cuma satu frasa buat salah seorang insan hanya berselisih bahu dengan aku. I take u seriously.. never compare.

She has better life now. Alhamdulillah. When will it come my way...Hepinye tengok dia..

Sekian.


Nota
1_ Pernah bercita-cita ingin menamakan anak dengan nama anda =)

No comments: