1/4 Confession

Sedih sampai tak jumpa kereta sendiri park dimana lepas exam Jumaat semalam.
Heavy traffic di UTM semalam menyebabkan saya pakir kereta jauh di hujung kampus . Lepas keluar dari dewan Exam .Hujan lebat.. MasyaAllah , tak ingat kereta letak dimana?! selalunya di depan Library Utama. memang situ lah fav spot di UTM tu..
Tapi tah macamana boleh tak nampak dimana kereta ..habis kena ketawa dengan kawan-kawan.
"Rilex Rilex, soalan susah sangat sampai kau tak ingat kereta ko?" kata doa kepada saya..
Memang tak sangka itu akan berlaku. Malu+ Hairan..
SAH .. I'm completely lost on my own. Tanda-tanda tua wei.. Oh no!
Hmm.. dengan jem teruk di susur keluar dari Jalan tun Razak ke Jalan Ipoh.. membuatkan perut rasa lapar ..Waktu orang keluar pejabat.
Rasa nak beli satay jamu keluarga makan. Tu la habit saya kalau tension. :(
Masa memandu, ingatan tak lepas dari kawan-kawan di ofis.. Hari Jumaat biasanya lebih menarik sebab masa yang panjang akan dimanfaatkan bersama. Sekarang, semakin ramai kawan-kawan "bulatan gembira" emm suka melihat mereka ketawa. =)
Tahun lepas, masa mula-mula baru kenal dengan kakak sorang tu, dia siap hantar MMS "Good Luck & Miss You".. serius feel good aftaward.. saya takkan lupa. InsyaAllah. Walau keadaan berbeza.. kita tetap sama. Orang yang sama. Ukhuwah yang sama.
Cerita lain
Sahabat sekolah, dari sekolah rendah. seorang je yang saya masih keep in touch. Walau dia sudah ke UK, Terpisah di Sarawak, kini di Pulau Pinang. Hampir 11 Tahun tak bersua..Ada la sekali dua, di tepi Jalan dan di rumah beliah 3 tahun lepas. Tapi dia akan SMS saya jika ada yang ingin dikonsikan.
Saya sangat hargai "itu" kawan. Walau dia bertemu dengan orang-orang yang lebih hebat.. bakal2 Doc, Engineer dan Pensyarah.. saya masih di carta hati ingatan dia. weee seronoknya rasa. hmm Sekarang saya ada kawan-kawan kolej, High School mate & Office mate yang saya mahu hargai mereka sepenuh hati..InsyaAllah
Tersenyum saya mengingatkan perbualan dengan Eida yang sentiasa kelakar.Antara banyak-banyak perbualan yang menarik, saya tak lupa yang ni;
Eida : Tirah, kak Shima banyak kali kata kat Eida "tak nak kawan eida", tapi dia kawan jugak. ey eida cakap cepat sangat ek hahaha
Ath : ( Can't even say a word unless a big smile thrown )
Melihat Senyuman orang lain,
memang antara penghibur utama jiwa saya.

Sebab untuk saya tersenyum dengan sendiri,
saya tidak tahu bahagia saya letaknya di mana. Di Hari ! tentu sekali.
oh ye, semalam juga ada berita tentang Rumah Wardina Safiya di pecah masuk. Sempat baca note dia. & rasa nak nangis, sebab nampak kebesaran Allah di sebalik dugaan ini. Ini dugaan untuk dia, dugaan kita tak tahu lagi. 
Adakah kamu dikalangan orang yang bersyukur sedangkan kamu belum di uji dengan dugaan seperti umat terdahulu. #Firman 

1 comment:

ummu jannah said...

doa mengiringmu walau tanpa mms yang dikirim...missyoulasis..