pardon and overlook.

Hari ni Rabu , dan saya cuti kerana ingin menyelesaikan beberapa perkara penting . Ke UTM & Tabung Haji.
Baru nak menyimpan. Semoga Allah berkati usaha yang sedikit ini dan sejujurnya ini yang termampu, dari sen ke ringgit.. bersikit-sikit untuk tempah tiket :)
dan sempat menjejakkan kaki ke Taman Metropolitan, "evening walking" for about 750 m je rasanya.
Saya terpukau dek kecantikan tasik buatan manusia pada waktu petang. bila berjalan berseorangan, hati terusik melihat orang lain berpasangan.
O my, there's dust in my eyes! (silent tears)
Sengaja mengambil arah berlawanan.. ada beberapa sebab :
1. Saya ingin mulakan dari arah kanan
2. agak segan bila orang berjalan/lari dibelakang kite. walaupun itu perkara biasa. biarlah saya meluar biasakan nya.
3: saya dapati pemandangan dari arah ini lagi indah berbanding arah berlawanan.
Dalam saya fokus berjalan, saya terpandang wajah orang lalu lalang disitu. Tiba-tiba seorang adik menaiki basikal tersenyum kearah saya. lama saya pandang dia.
U know what, senyuman adalah sesuatu yang merebak. start dari situ, saya tersenyum sendirian. Tak lepas saya memanjatkan syukur dan pujian kepadaNya.
then
When I see an old couple sitting on together at a lake while holding hands, I think about love. Because that's the only explanation.
Malam ni, klik satu link ceramah Ust Don (Anak asset ke Syurga @ Neraka) .Masya Allah . Sangat terkesan.
Dalam video tu, Ust Don tanya, kita ni kalau cakap bab agama, nak suruh anak buat itu ini, hantar anak ke sekolah agama. Tapi sebelum tu dia tanya, adakah anak-anak kita pada harini akan memandikan jenazah orang tuanya, adakah anak-anak kita yang akan menyembahyangkan dan mengiringi jenazah kita.
Dengan penyampaian yang ikhlas tu, saya tanya diri saya.. tapi jawapan yang saya dapat masih 50-50.. :'(
So sad. I am not a good daughter yet.
Then click lagi link ceramah dia pasal "Klinik keluarga membina fitrah"
Best betul dengar info-info yang disampaikan..
banyak tips untuk membina keluarga . Katanya
"serius saya bagi tahu, benda betul dalam community sekarang, anak crave parent attention.. they see their parent ..saya tak boleh angan-angan sebab saya belum kahwin, .." tambah ust don.
Last part tu, tetiba saya tersenyum. Woi woi.. Ath, jangan nak berangan sangat ek. Bagai langit dan bumi kot. hehe..
Qoute :
Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah S0LEHAH mane… Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH… Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada… Nak minta yg HENSEM, saya tak la CUN sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan…  Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA…  Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya …  Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina…  Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia…
"I may be shy when it comes to crying in front of everyone, but I never shy away from crying in front of Allah"
Nota kaki
Harini belajar
Take out a piece of paper and a pen. Write down all the things in your life that you're thankful for. Insha Allah, you'll soon realize that a piece of paper is not enough.
GIVE, but do not allow yourself to be used; LOVE, but do not allow your heart to be abused; TRUST, but do not be naive; LISTEN to others, but do not lose yourself...
 

No comments: