Khamis yang Pink

Hari Khamis..
 
Segalanya bermula dari waktu pagi..
 
Adik paksa aku pakai baju kurung warna Pink/Purple dengan tudung yang dia beli kat Penang ..
 
Kakak : Nak pakai baju ape ek arini? Dah tak de baju rasanya
Adik : Long, ko jangan kufur nikmat la.. ni pakai baju ni and tudung ni
Kakak : Ya Allah, Pink? And tudung ni susah la nk pakai.. tak mau la
Adik : ko pakai la dulu..
 
Hmm sekadar ikut je arahan dia. Malas dah nak pikir..  Dari dalam kereta nampak budak-budak sekolah yang berjalan, aku pandang muka dorang satu satu dan tepat. Kenangan dulu masa sekolah ter imbau kembali, mesti dulu aku gi skolah pun macam ni muka nya.. takda langsung senyum, jalan nak cepat je..  hehe sekolah sekolah.. hmm rasa nak bagi tahu je kat adik-adik yang lalu lalang kat situ camni “ Dik, belajar rajin-rajin tau, pastu serahkan kat Allah segalanya. Do the Best and lets Allah do the rest.. Jangan ikut sangat trend ideologi barat yang tidak meletakkan Allah sebagai tujuan. Niat elok-elok, ingat Mak Ayah.. pastu follow the flow…
 
Dulu aku xde orang yang bagi tahu semua ni, Facebook pun xde nak baca perkongsian ilmu yang membuka minda dan merangsang jiwa. Tak ada page2 islamic yang memotivasikan setiap langkah menuju illahi.. Budak sekarang beruntung tapi, tetap jugak mereka tak nampak hakikat sebenar. Termasuk la adik2 lelaki ku yang ada kat rumah tu..  Sedih betul bila yang difikir hanya Bola Bola Bola dan Telepon. Lempang Kang~
 
Lunch Tadi makan di HP, terserempak Wan.. yela dia keje kat FF tu.
 
. ..dan petama kali nampak, k.shima sangat “berbual” J
Tau tak kenapa aku suka sangat lepak dengan geng2.
 
Maybe ni over sangat.
 
Bila k.shima put her eyes on me.. as she give her full attention as I needed. As I the most important person on that particular day. Walaupun tak ada kaitan pun sebenarnya. Bila kami bercakap sesame kami, rasa dihargai.. u know.. like kawan yang suka suka cakap tapi still reserve some for ourself. But everybody undersood it so well. Bergurau sampai sakit pipi nak gelak..
Thanks Allah for each tiny things happen.
 
Lately, Farhana Nampak serius. Maybe dia memang begitu. Eida pulak double berseri..
 
Pagi tadi tanya eida depan fiza
 
Ath : Eida, dah buat persiapan?
Eida : emm Persiapan?? Ar ar?? Sikit sikit la
Fiza : Persiapan apa?
Ath : cbe tanye eida.
Eida : Athirah ni pandai je dia terjah.
Ath : Hehe mane la tahu.. berseri sangat. Hari demi hari macam k.su dah.
 
Hehe saje je serkap Jarang mane la tahu ..Betul.
 
Petang pulak zarith emel cakap dia mengandung. Alhamdulillah, rasa nak peluk dia kalau ada depan mata. Tu yang dia tunggu-tunggu selama ni.. Mesti suami dia paling gembira. Memang pun kn.
 
Melihat mereka-mereka sudah melangkah setapak demi setapak kehadapan meninggalkan aku… aku jadi kelu..
Aku tak mahu ketinggalan.. Namun apa jua takdir Dia telah tetapkan.. 
Kemampuan diragui. Harapan tetap tinggi..

Ya Allah (Aku menjerit dalam hati)
 
Semangat DAN Azam UNTUK Hidup HARI Ini...

Hiduplah hari ini ....


tanpa kesedihan...

tanpa keresahan..
tanpa kemarahan....
tanpa kedengkian...
tanpa kebencian....

Tapi hiduplah hari ini....

dengan keimanan 
dengan kasih sayang
dengan keredhaan
dengan ketenangan
dengan keikhlasan 

ya Allah...
ampuni aku yang kadang terlena...
dan terbuai indah gemerlap dunia...
hingga melupakan kewajipan...
ampuni aku yang kadang kurang bersyukur...
dan tengadah lelah menatap dunia...
hingga aku terantuk dan jatuh...

ya Allah...
aku mengharap hidayah dari-Mu...
tiada yang dapat menerangi bila ALLAH tiada menghendaki...
dan tiada yang dapat menyesatkan bila ALLAH telah memberi hidayah...


Nota Kaki

1) Tadi Zarith kiss aku betul2 kat surau. haha
2) Esok farewell dia di PBD.. Siapa la nak mengusik nakal lagi lepas ni..
3) K.shima mempunyai senyuman yang Nakal
4) Aku sedang berperang dengan diri. Bile nak damai tah. 
 

No comments: