Fizza ke Pizza


Assalamualaikum blog

Mari kita duduk dan merenung sejenak. Kelelahan seharian dengan tugas-tugas di tempat kerja atau tanggungjawap lain memang melelahkan.


Today is Friday.. & today saya dan kawan-kawan ukhuwah saya ada small jamuan makan-makan di Fizza Pizza Hut.




Sebenarnya nak meraikan Birthday Yaya yang dah lama postpone..


Orang yang paling bersemangat waja dalam mengaturkan jamuan ni ialah Kak Shima.. Nampak betul semagat dia.


Bagi cadangan macam-macam dari pemilihan lokasi makan, hingga la ke beli hadiah. Kad nama .. bagai-bagai la..



Aku tengok je.. 
bila dia tanya pendapat, kita bersuara.. tapi dia ada cdangan yang lebih baik.. :)

Rasa nak je peluk suruh dia bertenang. Bukan apa takut dia stress..

Yela kita faham responsibilities RM busy selalu. Workload bagai.


Hmm Serius aku takut dia penat. Apa yang aku boleh buat, hanya tengok je.



Sebelum pukul 12 tghari Telefon ofis berdering


Salam bersahutan,


K.shima : Athirah, boleh tak pukul 12:00?
Ath : 12:05 min la ea?
K.shima : Ok, emmmm
(Lama sebelum dia menyambung kata-kata aku memintas…)
Ath : ..nanti sebelum turun saya emel semua orang.. suruh tggu kat Pizza . Kan?
Kak Shima : awk ni memang adik akak la :)


Dalam hati berbunga ceria.. yela dah tahu apa yang dia nak cakap.. I try my very best. Hehe



Situasi di kedai Kek SR


Kak Shima : Athirah, pilih la kek

Ath : Kek haritu la yang kite plan..


Kak Shima menunjukkan jari ke arah rak pameran kek yang ada strawberry ..aku geleng tanda tak suka sbb aku memang tak suka kek buah.


Ath : Tapi akak pilih je la, saya tak kisah..

Kak Shima : OK kite pilih Indulgence la. Awk mintak yang dalam peti tu, Panas sikit.

Ath : Ha panas? Kak, yang display ni pun sejuk tau dalam tu, Mane ada kek Panas

Kak Shima : SubhanaaAllah, 

(Sambil tutup mulut ketawa)


Ath : Kak jangan la kelam kabut.

( Bila tengok dia sekejap2 tgok HP , call orang sana, sms orang tu)


Kak Shima : Tak la akak ok je

Ath : Sori la , saya tak reti la nk organize majlis2 macamni

Kak Shima : Ey, awak kne belajar ( Ada double meaning) hehhe akak gurau je

Ath : Hahah faham-faham. J


Baru teringat yang Next month birthday beliau.


Melihat kesungguhan dia, aku rasa geram jugak bila tengok yaya makan sikit je, Coz ni kan birthday dia.


At the same time, aku faham, dia banyak kerja, bila rehat pun hati tak tenang.. but bak kate Solha, Masa makan kita makan la, masa gelak kite gelak.


Yaya serba salah. Tapi comel betul semua orang. Suka gather ramai-ramai camtu


But aku lebih prefer kalau duduk makan, meja bulat. Nampak muka semua orang.

Meja panjang camtu… dengan bilangan orang yang ramai tak Nampak muka, tak dengar suara.. mesej tak sampai haha


Entah

Tak tahu kenapa, aku rasa ada something yang tak kena .. K.shima Nampak tak ok. Dia pun makan sikit.


Hipotesis

·         Awal-awal dah spoiled sebab kak Eja MC. Sumber ceria geng.

·         Kedua, kerja kak shima, ……..masa keluar awal berdua pun dia dah cakap.. ada problem sikit.

·         Mungkin salah aku, tak buat apa yang sepatutnya.

·         I Don’t Know

·         ..dont know

·         ..na.. I just don’t feel it suitable to write it here..

·         Mungkin terlalu banyak berharap.

·         Ha ..mungkin sebab Kak Shu tak duduk sebelah k.shima..


Yes that’s probably the close answer. Entah la.. tak mo serabut kan minda sangat.. Tapi masa solat tadi pun Kak Shima just cakap 3 perkataan,


“Akak Stress la”


Hmm risau betul. Sah la dia tak happy.


Apa yang boleh aku buat? To make it alright.   


Kerana niat kita orang tak Nampak,  Jangan pernah ada di dalam hati kita rasa menyesal.  Ingat kembali bagaimana kita bermula..



We are so happy today. Isn’t it?



People dont care how much you know, untill they know how much you care


Nota Kaki
1.       Kek & Makanan tadi super delicious Cuma aku tak boleh nak focus masa makan, sbb perkara2 diatas agaknya. The one who make u feel better is in a uncomfortable way.
2.       Oh ya, I don’t tell anything to anyone.
3.       Semua orang cantik harini rasa nak pegang muka sorang-sorang.. nak cium.
4.       I need shoulder to cry.  Tapi.. Bila aku menangis. Aku sedar taraf aku dimana..


Ambil keputusan drastic B4 Azan Asar tadi SMS ibu,


| bu, masak apa.. tgh buat ape? ..emm tetibe rasa nak peluk, *Buang Tebiat*|


Ibu reply : … malam ni kan pasar Malam, masak biasa je.. J


Haha ibu ignore la aku nak peluk.. segan la tu, tak pernah dibuat nya.. ye ye ye kite semua ada ego..


I LOVE U ALL.. cinta, kasih, rindu.. semua la hehe


Uhibbuka fillah ya ukhwati

No comments: