Pesona

Pukul 12:05PM
 
Telefon ofis berdering
 
Ath : Assalamualaikum,
K.shima : Wslm, athirah, jom teman akak?
Ath : Gi mana? Jalan TAR?
k.Shima : tak la, teman k.su beli barang kt KL, near DBKL HQ
Ath : oo tp k.su ajak K.shima..nnt saya ikut kacau je..
K.shima : tak laa dia yg suh ajak sape-sape.
Ath : kalau mcm tu ok. 12:30 ye.
 
k.shima & k.su sangat baik
 
mendengar perbualan mereka dari tempat duduk belakang kereta Inspira Silver milik k.su membuatkan aku sedikit janggal. Tapi selesa. Sangat selesa.
 
Bagai drama TV yang pelakonnya Nora Danish & Wardina Saffiya.
 
Yang aku dengar, su … shima su, shima…su shima.. sesekali baru dengar nama aku……. Athirah..kn?
 
Tenggelam.
 
Waa memasang angan-angan menjadi wanita jelita dan baik seperti mereka. Aku terpesona, bagaimana lelaki agaknya??
 
Barang apa la yang ingin dia beli?  Tapi boleh agak sebenarnya, mesti la produk kesihatan. Hmm aku ni tak pandai langsung bab2 ni. Tapi bila dengar dengan teliti isi perbualan dia.. Aku rasa, benda tu amat penting.
 
Alhamdulillah, InsyaAllah I’ll follow the step.
 
Semasa mereka membeli di expo tu, aku berdiri dibelakang demi memberi laluan kepada tuan badan, lagipun aku tak tau langsung psal produk tu, Duit pun bawak cukup2 je, cukup la kalau dorang tinggal kan aku tengah2 jalan, nak balik naik teksi..hehe
 
Cakap dengan diri sendiri.
 
Athirah u have to start somewhere.. be beautiful. Be yourself & confidence. Keep ur feet low on the ground but mind on the eyes of the world.
 
U are Muslim, u have to be proud.
 
Harini, pagi-pagi lagi dah dapat Stokin free.
 
Sebenarnya dah pasang niat nak start pakai bulan May ni, sebab dah order kat kawan. Tapi tengok, Nampak tak? Bila kita ada niat baik.. kita berjalan menuju redha Allah, Allah buka pintu rahmatnya with wide open… untuk hambanya ni… aku dah pakai harini stokin tu, cumanya nak konsisten tu… takes time..
 
Kalau kat rumah tu, bantai selipar jepun je.tambah2 lagi nak pi pasar. Huhu.
 
 

Seriously tired jadi organizer.
 
Its not my field yo! I’m not good in it. But I’ll do for the sake of Friendship & Love.

No comments: