Ahad yang terisi

Assalamualaikum Blog,

Hari Ahad. Skip kelas..

Pergi kenduri di Rumah Anyra. Tak sempat pun nak attend bace Yassin sama-sama, hanya sempat datang makan jamuan tengahari je..

Lame sungguh tak jumpa Kawan sorang tu. Dia sudah punya segalanya. Suami, Anak ,Kerja dan Keluarga. Tumpang gembira melihat dia.

Seminggu yang lepas aku SMS semua kawan-kawan yang tersenarai, Ingat nak pergi sekali.. siap dah maklumkan waktu pun. Tapi Ahad tu, Shera bangun lambat, so dia suruh aku dan yang lain-lain gerak dulu.

Kami sampai serentak di Ampang. Masing-masing Anggun dengan gaya masing-masing. :)

Banyak masa dihabiskan bersama Dina . Si kecil yang mempunyai mata bulat. Geram giler. Shera tengok Dina macam nak telan. tak lepas dari tangan "Kakak-kakak" pegang Dina. Macam tak pernah jumpa budak pun ada gayanye. Kalau la Dina boleh cakap, mesti dia "Rimas" hehe

Dalam pukul 2 baru Shiro sampai. Teman dia makan hampir sejam. Borak-borak , kemudian Anyra keluarkan Pavlova errr tah ape name benda alah tu, serius manis. Aku kurang suka sangat. So bagi chance member-member lain perabis.

Masa nak balik, Shazmin ajak lepak. semua ON kecuali Shera, sebab dia kena balik UIA.. Dia Busy sekarang, banyak program kemasyarakatan.

kami lepak di  Cafe Craven, Bukit Antarabangsa.. Situ sunyi sikit.. Aku dan Sayla satu kereta, Shazmin dan Shiro kereta lain, tapi yang peliknya, diorang sampai lambat... puas tungu, bila dia sampai, bawak cake Secret Receipe.. hehe Aku dah senyum awal-awal tengok min bawak Kek masuk cafe. pastu dia cakap

Min : err apasal ko seyum
Ath : Tu kek :)
Min : Bukan untuk ko
Ath : heeh bukan pun tak pe kita bole makan sama-sama. Dah la bawak outside food tak mintak izin

cepat-cepat semua mata melilau cari sign " No outside food allow"

Tapi tak ada.

Bila waiter datang nak amik order, dia siap mintak pingga dan sudu lagi.

Min : Bole tak kami makan kek dalam ni?
Waiter : eh boleh, boleh silakan. Cukup tak pinggan?
Min : Thank You. Cukup2

Aku dan yang lain-lain pandang sambil senyum. 

Ath : Min thank You. Baiknyee kau. muah muah

Sebelum potong kek, Aku kena baca doa kuat-kuat. Permintaan Min. Pastu sesi fotografi dan mendengar ucapan dari kawan-kawan.

Kalau semua orang ada kan Best. selalu tak cukup corumn. :(


Realiti checked

... dikala yang lain pantas berlari menuju kemanisan iman, aku masih terkapai-kapai . Nyawa-nyawa ikan lemas dalam hasutan hawa Nafsu

oh iman! sedihnya.. :(   ......duhai hati..
 Kehilangan Iman mula-mula seperti tiada rasa. Rasa biasa. Rasa yang ada di mana-mana.

Setelah lama ia seakan tiada, baru kini aku perasaan perginya.

Rasa air mata sudah tidak biasa mengalir takutkan Tuhannya. Rasa semakin banyak dosa yang dibuat walau tahu akibatnya. Rasa seperti sudah jauh jaraknya antara aku dengan Yang Maha Esa.


1 comment:

Nina Zee said...

salaam...
tq... Alhamdulillah Allah bagi chance yunk rase sume nikmat dunia...
nikmat ada hubby & anak comel macam Dinah...syukur...
nikmat yg mungkin DIA tarik blk bile2 je... :'( redha tu penting..
sorry cuz tak dpt nk hang out mcm dulu...serius yunk rindu....
dlm doa tak pernah jemu ok :)