Journal: For me to know (a)

Assalamualaikum Blog,


Usual post. Journal

Today is Sunday. Seawal 7:30 pagi aku memecut kereta ke LRT Gombak. 120km/J . 
Serius best bawak kereta laju-laju. Andrenalin mengalir laju, Memberi Fokus pada JalanRaya dengan sepenuhnya..

Naik bosan dah pergi LRT tu. Hari-hari kot. Nasib tak elergi je. Maunye naik merah2 satu badan.
Sungguh la aku ni ada perangai cepat bosan. Cuma yang bezanya, motivasi dalaman penggerak aku dalam kehidupan seharian ni yang jadi “momentum yang force” aku melangkah demi keredhaanNya.

Kalau nak ikut perangai rebel aku yang dulu, good bye la. hehh
Perangai lama, sebelum kena Clorox. Sekarang dah ok sikit..

Tarbiyah kuat.
Mujahadah jangan sampai rebah.

Tapi kadang-kadang,
tergelincir jugak.
Haishk, bila nak kenang semula sejarah lama, malu giler pada diri sendiri.

Kelas as usual, just having fun in the class while listening the lecture.
Sepatutnya kena luruskan niat belajar kerana Allah & ilmu.. but somehow, hasutan syaiton tu kan yang lebih berpengalaman dan hidup lebih senior atas muka bumi ni lebih canggih skill pengaruh manusia lemah macam aku ni.

Balik rumah, home alone, dapat SMS dari ibu katanya pergi rumah kawan Abah.

Sampai je rumah, hempas kan badan kat kerusi depan TV. segala channels di tekan.
Selalunya aku layan Movie.. ada cerita action SWAT tajuknya.

memang suka layan cerita action. Masa ni je la pun dapat control TV, kalau ada ninja 2 dua org kat rumah. dorang asik tgok Bola, bola bola..
tak faham! Sungguh!

Dari duduk sampai la ter baring depan TV.
Fikiran sesekali terbang kat tempat kerja menghitung hari Kak Shima habis pantang.
Sebetulnya aku tak tahu berapa lama dah dia cuti.

Kakak sorang tu la tempat bermanja. Dia je melayan aku..  haha

Rindu menerjah ruang kepala

No comments: