Memikirkan Cinta

Kebenaran? 
Kalau dengar je orang kata, "Nak Tahu tak..." semua orang memang semangat nak dengar.
Macam Pengumuman Esok Raya . Takpun, Bonus berganda-ganda. 
Suka kan.

Sebenarnya saya sedang serabut.. Memikirkan perkara-perkara yang sedang berlaku disekeliling ni.
Cuba bayangkan.

Pejamkan Mata. 
Keadaan sekeliling kamu sedang bergerak pantas dan kamu berdiri statik disitu.

Pening atau Runsing 

Saya yang disini bagai setengah jiwa flashback memori Indah. 
Dan kamu sikit pun tak ada refleksi gelombang fizik yang mungkin dihantar.
atau mungkin Line Problem.. akibat keaadaan di Jepun.So Msg tak sampai.

Positive betul. Pura-pura Ok.

Hmm.. Lama berteleku, Jari terhenti di atas keyboard.
Bila agaknya saya akan temui cinta?

Status kawan Di United Kindom  
"Dear heart, please fall in love only when you're READY, not when you're lonely...plz"

Benar bukan? masalahnya, benda opposite dari kemahuan kita tu yang datang.. Menguji Keimanan dan Prinsip.
Eceh, ada prinsip ke saya ni? Prinsip perakaunan atau prinsip Asas Fizik dulu pun tersangkut-sangkut.
Ketawa..

Yang Betul.. Terfikirkan perkara-perkara ni, bila ada yang tak kena dengan persekitaran.
Dah tak nampak Jalan dihadapan. Mula la tengok kiri kanan.

Alihkan perhatian kita. Fikirkan dengan jelas, apakah kita mahu? Adakah kita cukup kuat untuk tidak menoleh kebelakang semula -
menangis kuat menyesali apa kita lakukan tetapi tidak mendapatkan pengajaran apa yang ditinggalkan? 

Kenyataannya, kita perlu tanya kepada diri kita sendiri. Peluang apa yang kita mahukan dalam hidup ini?

Cinta dan Saya?
Oh tidak lah harus di sebariskan.
Siapa lah saya berbanding Cinta itu sendiri. Jauh Jauh.. Teramat jauh jurang antara kami.
Tapi 
Cinta itu tidak terlimit hanya dengan hubungan lelaki perempuan. Tetapi turut mencakupi hubungan manusia dengan Tuhan. 
Cinta itu bukan perasaan liar tanpa kawalan, tetapi di dalam Cinta wujud peraturan.
Saya rasa gembira dengan Cinta.
Saya senang dengannya.

Sebab itu saya sangat menyayangi Cinta.
Maka dengan cinta ini saya tidak jemu. Saya akan terus mencintai orang yang saya cinta. Maka dengan cinta ini saya tidak penat. Saya akan terus mencintai orang yang saya cinta. Maka dengan cinta ini saya tidak letih. Saya akan terus mencintai orang yang saya cinta.
 
Walaupun cinta saya dipandang sebelah mata. Walaupun kadangkala dipandang merimaskan.

p/s: Rindu yang teramat
Status di FB sangat spontan. Tepat!!

Telephone work Both Way! You Should Know. I think You Master into it.

Persahabatan itu general dan kadangkala terlalu specific sehingga menyesakkan Minda.

Masalah ke kalau kita tak nak putus asa dengan seseorang tu?
Garu kepala..
Dua Perkara ini sudah cukup besar untuk dibincangkan. Kedunian Betul. Istighfar 3 kali.
Cinta ? Begitulah seperti dinyatakan. Itu dan Ini. Bercakap seperti Pakar.

Saya Minta Allah Jaga Cinta saya. 

Nota Kaki

1) Ingin mengklasifikasikan kereta saya dengan gender dan Nama. Iman. Iman Nama ia.
2) Kerja skolah dah siap. Boleh tidur dengan nyenyak. Ada baki lagi 4 jam sebelum matahari menunjukan diri.
3) Dah la ath, tutup je FB tu...


Tutup or abaikan je...

No comments: