Lintasan hati

Assalamualaikum

Dear Blog. Howdy? haha giler Hip Hop...Wassup wassup..

Dah lama tak cerita pasal member-member semasa kolej dulu.. Jarang dah hang out dengan diorang. 

Tapi masih mengikuti perkembangan mereka di alam maya.

Aku ada kongsi Video program " A Moment to Remember " dan aku tag kawan-kawan aku.
Mula-mula agak keberatan nak kongsi di wall.. Tapi bila aku kuatkan hati, nak kongsi benda-benda baik, aku post jugak. Aku harap sangat diorang "Click" link tu, and dengar.. bukan apa, kalau boleh aku nak dorang pun berkongsi sama-sama ilmu yang aku dengar malam tu..

Macam-macam cara Allah bagi, kalau tak boleh datang, ada yang rakam.. so tak salah rasanya aku Share link tu.

Biar lah orang nak cakap apa.. sebab, apa sahaja kita buat orang akan mengata, lebih-lebih lagi kalau benda baik ni. Even kita duduk diam pun.... orang akan cakap jugak.

Semoga ada manfaatnya buat kita semua. Walau tak 100% kita dapat kutip and follow dari apa yang kita dengar. at least, ada cebisan-cebisan ilmu and pengetahuan tersangkut di fikiran dan hati kita.

 Pepatah Arab mengatakan,
"Man Lam Yazuk Lam Yadrik"
Maksudnya :
 Orang yang tak merasai takkan mengetahui kemanisannya.

Takut dan tak sabar nak habis exam. Study nya tah ke mana...

 Ya Allah permudahkanlah jangan kau susahkan.



Sebenarnya sebab ego maka kita masing-masing rindu. Tiada siapa nak mula tegur dulu.
I hate   unlike when you talk to someone every single day, then all of a sudden it just stops. Then neither of you say a word to each other.
Buat diri ini
Kenapa hati resah gelisah?
Badan rasa sakit dan berat
Semuanya jadi tak selesa

Buatkan hati rasa sakit
Buatkan hati rasa sedih
Buatkan hati rasa marah

Kenapa hati rasa gelisah?
Hmm.. Cuba periksa semula amal ibadah

Kenapa tak amal benda yang selalu dibuat?
Kenapa tinggal-tinggalkan surah yassin?
Kenapa tinggal-tinggalkan bacaan al-Quran?
Kenapa buat-buat lupa sembahyang malam?

Sebab itu ALLAH lupakan hati kita.. 
:'(
 
Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Moga kau juga mengerti
Aku rindukan kisah kita

SAHABAT~

No comments: