Kenapa blogging?



Assalamuaaikum love

Hai ebelibadi.


Bismillah..

Untuk mula meluahkan monolog yang bersarang dalam fikiran dan hati ni bukan mudah, lebih-lebih lagi nak di tumpahkan pada ruangan Blog ni.  

Beri lah seribu alasan sekalipun untuk tidak menulis.. jiwa tu tetap ada. 
ELeh, bukan apa pun, kisah ringan-ringan yang berlaku hari-hari dalam hidup seorang Hamba Allah. Normal je, tak ada yang Extravaganza pun. Lain lah kalau aku ni anak Raja ke, anak Menteri ke.. atau pun aku ni Ahli Perniagaan tersohor yang memiliki empayar dari Timur ke Selatan.. memang kena buat Special space la. Yelah nak cerita segala kejayaan, segala kemenangan yang dicapai.

Tapi dekat ruangan ciput aku ni, aku hanya nak cerita kan , nak “journal kan” kehidupan Simple Nur Athirah. Kisah family aku, Kawan-kawan, Kerja biasa-biasa, kisah belajar, kisah Perasaan dan perasan yang dimiliki oleh semua orang.. Cuma ini dari perspektif aku.  Apa yang aku nampak, aku dengar dan aku faham.

Tak semestinya Betul.
Tak semestinya Salah.
The truth lies between the line isn’t it?

Lebih gemar menulis untuk membetulkan keadaan, untuk membetulkan sangkaan, menjernihkan yang keruh. Ini lah medannya.. bukan untuk menegakkan benang basah, tapi masih cuba untuk menegakkan “sebatang pen yang tinggi tegak berdiri “ yang besar kemungkinan graviti menghalang ia berdiri lama.
Ha Ha Ha, Pen??? Kebetulan aku tengah pegang pen sekarang ni, tu je contoh yang boleh aku bagiii.. nasib la :’p

Mungkin dalam ruang ini, kadang-kadang nampak macam “tak fair” ..
Yeayhh definitely, sebab aku menulis ni bagi pihak “sebelah” je..  me , myself & I ...BUT BUT.. to put people into my thoughtfulness.. my concern is very my pleasure.

Kadangkala, terasa sungguh sukar menjaga hati orang, kerana menjaganya adalah dengan hati sendiri. Biarlah hati terluka asalkan hati mereka terjaga :')

But sometimes, no matter how careful we are, hearts still get hurt. And perhaps the only treatment is time and silence. Time and silence to heal. InsyaAllah :)



p/s : Suka bau segar orang lepas mandi pagi-pagi.. Nyaman. Especially, bau badan sendiri yang guna Shokubutsu lemon.. emm nak cium lama-lame :) 

# gatai

No comments: